waterval en paardrijden

15 januari 2016 - Moyogalpa, Nicaragua

Zijn we weer, volgende morgen de motor weer gepakt want we gaan een waterval bezichtigen op ons gemak die kant opgereden. Deze waterval zit ongeveer halverwege de slapende vulkaan, toen wij bij het loket kwamen van het nationale park, gevraagd hoe ver het lopen was nou dat was toch wel een uurtje of 2 a3 dat is ons net ff wat te gortig. dus gevraagt of we ook niet een stuk op de brommer konden doen. nou voor wat extra centen mocht de bommer ook mee. nou dat was niet tegen dovemans oren gezegt dus wij met de brommer het park op, het 1e gedeelte ging wel en we kwamen allemaal bezwete mensen tegen waarvan ik dacht als die straks ook nog door de jungle moeten ploeterendan weet ik het. toen kwam er een stuk nou ja k zal maar zeggen gelukkig hadden we een goeie off the road brommer. was met de benenwagen al een listig weggetje zeg maar. en toen ging je echt de jungle in hier moesten we toch echt afstappen en de trip te voet verder afleggen. dus motor neergezet en hiken met die handel. nou dat viel nog vies tegen! en iedere keer als we mensen tegen kwamen die van boven kwamen vroegen we hoe ver het nog was, nou dat bleef maar 10 minuten of een kwartiertje. ik weet niet hoe lang hun 10 minuten duren maar die kwamen dus niet overeen met die van mij,, ja met een helikopter misschien.. maar ja gewoon doorzetten. onderweg wel de meest prachtige vlinders gezien echt alle soorten en maten en de meest bonte kleuren. alleen hebben vlinders het voor een handje dat zo gauw je de camera pakt dat ze wegvliegen, maar ja wel een paar heel goed op de foto gezet.na een goed uur hiken kwamen we dan eindelijk aan en het was echt GEWELDIG! een waterval van 36 m hoog alleen het is nu het droge seizoen dus er kwam niet zo heel veel water naar beneden maar was toch echt prachtig. hebben daar Lekker een uurtje gezeten en ons even opgefrist voor de terugweg. gelukkig lag de vulkaan toen in de wolken dus was het een stuk koeler. en naar beneden gaat een stuk sneller dan naar boven, en nu waren wij degenen die tegen de bergop ploeteraars konden zeggen van nog 10 minuutjes. of we zeiden dat het nog een uur was ha ha wat hebben we gelachen. nou was toch blij dat we onze stalen ros weer zagen staan dus de rest was zo gepiept. daarna op ons gemak teruggereden en onderweg nog even uurtje op het strand gezeten. al met al weer een top dagje gehad. savonds lekker gegeten en ff gekeken in het enigste discotje van ometepe die zit recht tegenover ons hotel. nou daar wil je nog niet dood gevonden worden dus nog ff gezellig drankje op de kamer gedaan, en daarna een lekkere knipper.. volgende morgen er weer bijtijds af en op de brommert want we zouden gaan paardrijden... nou moet jullie weten maria is niet zoo n paardrijder... hebben het in mexico eens gedaan en dat was haar niet zo goed bevallen nou had zij krek een paard met een eigen willetje, einde van het liedje ik op haar paard en zij jankend op de mijne.. en laat ik het nou juist super vinden, want je weet zelluf, een echte man heeft een paard. maar dat was al weer een paar jaartjes geleden dus maria wou het wel weer proberen. dus op naar de ranch, de paarden waren al gezadelt dus gelijk opstappen en rijden maria ik en een gids, eerst richting het strand nou we reden nog geen 5 minuutjes ik hoorde ook al 5