laguna de apoya en ometepe

14 januari 2016 - Moyogalpa, Nicaragua

Daar zijn we weer lekker geslapen en een hotel geboekt bij laguna de apoyo, maar ik heb me eerst ff lekker laten scheren door een barbier. hij vroeg like a baby ? dus ik zeg ja. nou ik kan je vertellen ik ben al 25 jaar niet zo glad geweest, iedere keer als ik aan mijn wangen voelde was het net of ik aan een ander zat te voelen. TOP! daarna taxi geregeld naar laguna de apoyo, dit is een kratermeer van 100 m diep met heerlijk warm water, daar aangekomen zaten we de 1e avond in een wat achteraf huisje maar wat was het geweldig! de apen slingerden 10 meter voor onze neus door de bomen en vogels niet te krap. alle soorten en maten en kleuren prachtige eekhoorns te veel om op te noemen. dus ik was zo freek vonk, overal achteraan om fotos te nemen ik was helemaal blij. lekker in het meer gezwommen en liggen zonnen op een vlot dat daar voor anker lag. Lekker geslapen en voor de volgende dag een andere kamer. volgende morgen onze jungle outfit aangedaan en met zijn 2en de jungle in. Uurtje of 2 gewandelt maar het was bloedje heet. Maria nog op haar edele kontje gevallen nou toen was ze helemaal onzichtbaar in de jungle. Maar was wel wat pijnlijk dus heb ik er maar een dikke poes op gegeven. Daarna naar onze nieuwe kamer, nou dat was een droom!! we hadden een open hutje met een soort balkon, vanaf ons bed keken we over de jungle en het kratermeer, veel beter dan dit kan het niet worden. en de dieren die voorbij kwamen! ongelooflijk. je moest gewoon bukken anders had je een kolibrie tegen je kneiter. kon uren in dat hutje zitten en fotos nemen, dus eten en drinken geregeld om ons hier voor de rest van de dag op te sluiten, maar ja op een gegeven moment werd het toch wel erg warm en zijn we weer lekker naar het meer gegaan. Top dagje tot nu toe. savonds lekker gegeten en ff loopje gedaan. onderweg proberen een taxi te regelen maar daar stond 4 man omheen waarvan een paar als een paard, dus daar was zo en zo niet mee te comuniceren en al praatte die andere nog maar spenglisch dan ging het nog wel dus na een uur gebarentaal hoopten we dat het geregeld was en weer lekker in ons hutje gezeten, met het verschil dat je nu moest bukken voor de fleermuizen. geweldig. heerlijk geslapen behalve dan dat er een haan was die het nodig vond om snachts om 3 uur al te beginnen met kukkelen, op een gegeven moment was ik in staat om dat ding zijn kop er af te trekken en met veren en al op te vreten maar ja pikke donker en vind dat onding dan maar eens. Afijn smorgens weer gewekt door de brulapen. die dingen kunnen een geluid produceren dat is niet te geloven je denkt dit moet minstens een leeuw zijn of een beer ofzo. maar het zijn maar kleine aapjes. heel bijzonder. lekker ontbijt gegeten en wonder boven wonder stond het dronkenlapje met zijn taxi te wachten. dus instappen en wegwezen richting san jorge alwaar we een ferry zullen pakken richting ometepe. dit is het grootste eiland ter wereld in zoet water, wel te verstaan het meer van nicaragua. nou die ferry bleek dus een bootje te zijn ter groote van een ijsselmeer kottertje, nou wij er op en dat dingetje slingerde aan de kant al alsof er een noordwester van een stuk of 9 a 10 stond, en er bleven maar vrachtwagens komen met allemaal spullen die ook allemaal op de boot werden geladen, waar ze het allemaal lieten joost mag het weten. plus een mannetje of 100 erop nouja vooruit maar. tijdens het varen viel het me toch wel mee. best een zeewaardig scheepje. in de verte zag je het eiland steeds dichterbij komen. dit eiland is ontstaan door 2 enorme vulkaanuitbarstingen de eene is nog actief en is in 2009 voor het laatst uitgebarsten en die andere slaapt, ze zijn plus minus 2000m hoog echt prachtig om te zien en er is enorm veel wildlife. dus eenmaal aangekomen konden we het lopend af naar ons hotelletje. onze spullen op de kamer gelegd en de kamer ff bekeken, nou ze hebben hier horren voor de ramen maar die zijn waarschijnlijk aleen voor de bladers want een beetje een knappe urker meeuw vliegt zo naar binnen. Nou ja dat hoort er bij zullen we maar zeggen. Daarna direct een motor gehuurd want we willen hier van alles doen in een paar dagen tijd. Dus eerst naar ojo de aqua dit is een natuurlijk zwembad echt super helder water en lekker fris want het komt zo de bergen uit heerlijk gezwommen daar, er was ook een tarzan swing daar, dus ja een hoop mensen dus heb ik me ff lekker aangetiert heeerlijk. wat ik ook nog ff kwijt wil,, op onze reizen zien wij heel veel backpackers lopen, ja lieve mensen jullie lezen het goed LOPEN! dit zijn lui die reizen voor een appel en een ei de hele wereld rond. wij voelen ons ook eigenlijk wel backpackers alleen een beetje zeg maar luxe backpackers.. wij vragen ons dan af hoe doen zij dat toch voor een louzy 2000 eurotjes een jaar weg. nou ja hier even een rijtje gemiddelde backpacker versus job en maria: slapen: zij slapen voor 3 dollar in een dormroom met een mannetje of 10 en gedeelde badkamer en schijthuis.. wij: beetje knap spulletjen en ja je eigen wctje kakt toch ut lekkerst kwa geld het 10 voudige... eten, zij:smorgens zo goedkoop mogelijk een ontbijtbuffet en dan allemaal bolletjes en broodjes in je tas proppen met zijn drieen een pot pindakaas lappen en daar de hele dag op teren. en net doen als ze het lekker vinden. zijn ze toe aan vitamienen dan kouwen ze een blikje mais op met blik en al.. wij: ja je moeten goed eten dus wat groentetjes en een stukje van het beest mag niet ontbreken lekker biertje of wijntje erbij en 3 keer daags eten is toch heel gewoon??? Reizen: zij: liftend of lopend of in een chicken bus, deze heet zo omdat je als kippen in een legbatterij op elkaar geperst wordt.. wij: ja onze koffers passen niet in een chicken bus en lopen is ook niks met die zware dingen dus maar een taxietjun wel? en we mogen ons graag laten naaien door die taxi chaufeurtjes, maar ja die arme mensen moeten ook wat verdienen.. hygienische verzorging: zij: niet! wij: een barbiertje en een douche beetje shampoo kleertjes laten wassen en noem maar op. nou ja je zult wel begrijpen dat wij een ietsje pietsje duurder uit zijn, vandaar dat wij maar 5 weekjes gaan. nou zal ff douchen adios en tot de volgende

1. Pasterkamp:
    14 januari 2016
    Top buurtjes ziet er geweldig uit allemaal enjoy!!!
  2. Janneke Fruijtier:
    14 januari 2016
    Ziet er weer super uit jacob.groetjes dikke poes.❤