Srilanka deel 4

9 april 2019 - Thavapuram, Sri Lanka

De volgende dag zouden we richting Nuwara Eliya, Maria wou graag met de trein want dat schijn heel mooi te zijn. Dus Maria bij de trein afgezet en Chris en ik met de auto. Ik had Chris de telefoon gegeven om spelletjes te doen in de auto, toen we halverwege waren, hoorde ik ineens een klotsende geluid als van een waterval naast me... Toen ik naast me keek zag ik dat Chris er alles onder gekotst had. Nou dat heb ik weer! Maria in de trein, en ik in een auto die helemaal onder de kots zit.. Dus maar even gestopt en met een sarong alles zo goed en zo kwaad als het kon, schoon gemaakt. Maar ja die zure lucht krijg je er natuurlijk niet uit. Dus de rest van de reis met mijn hoofd uit het raam gehangen...

• Eenmaal aangekomen, hebben we Maria van de trein gehaald. We kwamen ongeveer gelijk aan in Nuwara Eliya. Maria had het super gehad, en heel veel geweldige foto's gemaakt. Toen opweg om ons appartementje op te zoeken, die bleek dus midden in THE Ghetto te staan. We werden daar hartelijk ontvangen, en het huisje had evengoed alles.... D'r zat een slaapkamer, zitkamer, keuken, wc/douche in en we hadden een prachtig uitzicht over LAKE Gregory. Dus je zou zeggen kat in bakkie! Maar hierover waren de meningen verdeeld, Maria vondt het namelijk een vies, goor, oud, kaal en stinkend krot!! Maar ja we hadden voor 2 nachten geboekt, maar Maria bezwoer mij dat ze hier hooguit 1 nacht met haar kleren aan ging slapen... En ja, je weet wat er geschreven staat, Het is beter te wonen op een hoek van een dak, dan met een kijfachtige huisvrouw.. Dus na enig gesteggel besloten om voor de volgende dag een ander hotel te boeken. S'avonds nog wel een lekkere curry bereid. En daarna geslapen (Maria met haar kleren aan) En dan komt van poessen ook niet veel, zul je wel begrijpen. De volgende dag naar ons nieuwe hotel dat ons volgens internet beloofde, dat het super mooi zou zijn met uitzicht op een waterval. Nou deze belofte was meer dan waar. We hadden een prachtige mooie kamer, en hadden zelfs uitzicht op 2  watervallen. We waren nog geen 5 minuten binnen, toen hebben we er gelijk nog een nacht bijgeboekt , zo mooi!! In de rivier van de waterval, waren allemaal poeltjes waar je heerlijk in kon zwemmen, nou dat hebben we gelijk gedaan. Onze Mogli (Chris) vondt het helemaal geweldig! We hebben hier 2 heerlijke dagen gehad. Elke morgen de aapjes voor en achter op balkon, je kon je deur niet open laten , of iets  buiten laten staan , want dat hadden die brutale apen het te pakken. Ik dronk 'S morgens mijn bakje koffie buiten met een paraplu in mijn hand. Om al Te brutale apen een mep te verkopen. Toen we S' avonds laat achter op het balkon een lekker drankje zaten te nuttigen, hoorden wij een hoop geritsel in de struiken. Wij dachten nog, wie loopt er nu nog zo laat door de jungle... Het bleek een heel gezin wilde zwijnen te zijn, een stuk of 7, zo onder ons balkonnetje door,Mega gaaf! Na 2 heerlijke dagen genoten te hebben, zijn we weer in de auto gestapt richting Batticaloa - Passikudah Beach. Een rit van zo'n 5 en half uur, gelukkig heeft Chris daar ongeveer 4 uur van geslapen. Dus die heeft er niet veel van mee gekregen . Tijdens het rijden stoppen we ook een paar keer, omdat de uitzichten dan zo adembenemend mooi zijn, dat je wel moet stoppen om een foto te nemen... Tijdens deze rit werden we voor de eerste keer aangehouden door de politie bij een check point. Ik was wel een beetje zenuwachtig, want ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Dit bleek achteraf totaal niet nodig te zijn, want als je je geblindeerde raampje laat  zakken, en ze zien een blank hoofd, en je zegt dat je uit Holland komt. Krijgen ze een smile van oor tot oor, ze zien hier namelijk nooit een blanke zelf rijden in een auto. En al zou ik zonder rijbewijs en op mijn blote reet achter het stuur zitten, je krijgt een lange warme handdruk en ze zeggen Sorry dat ze je aangehouden hebben en je mag door rijden.

Bij pasikuda Beach hadden we een mooi hotel/huis met zwembad. We waren de enige gasten, dus het zwembad voor ons alleen. Hier een paar lekkere strand dagen gehad op een strand met kalm water, waar heel veel locals zwommen. We vonden hier een mooi hotel aan het strand met beach bar, en hebben daar getracht om poepie bruin te worden. Al met al heerlijk relaxed....

Tot de volgende.

Groetjes Jacob, Maria en Chris.

1. Janneke Fruijtier:
    9 april 2019
    Nou poepie bruin zijn jullie al.weer een
    Mooi avontuur.dikke poes💋💋💋💋💋
    Pas goed opunkanger.
  2. Hanny Bakker-Dijkstra:
    9 april 2019
    Nou het is zoals alle andere verhalen weer vermakelijk. Geniet ervan en verder een fijne vakantie
  3. Lummie:
    9 april 2019
    Man man wat een verhaal ik begon ook al te kotsen dat ik het las nou gelukkig een mallig ge niet er van gr tante lum
  4. Caroline:
    9 april 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie! Ik geniet lekker mee van jullie avontuur😉
  5. Alie:
    9 april 2019
    Ja dat overkomt jou weer de kots in je nekke was zeker een mooie waterval
    jullie vermaken jullie goed zo te zien geniet er lekker van
  6. Jannie Snoek:
    12 april 2019
    Genieten van jullie avonturen! Het zit er al weer bijna op voor jullie. Maar Urk is ook mooi hoor! Groetjes!
  7. Jan Koelewijn:
    12 april 2019