Sri lanka deel 3

3 april 2019 - Ramboda, Sri Lanka

De volgende dag een lekker stranddagje van gemaakt, en de zonsondergang vanaf ons balkon gezien. Daarna weer met de voeten in het zand een heerlijke visschotel besteld dit was echt verrukkelijk. Vis, kreeft, inktvis, krab, noem maar op en tijdens het eten kwam er op het strand een schildpaddennest uit. Heel veel kleine schildpadjes die door de locals naar het water werden begeleid. Chris wou er natuurlijk ook graag 1 vasthouden en in zee brengen, en toen hij er 1 te pakken had heeft hij direct maar even getest of hij stevig genoeg was voor een leven in de oceaan. Hij heeft er even flink in geknepen en even lekker aan zijn pootjes getrokken. Nou deze was goedgekeurd want hij kreeg de pootjes er niet af, en na een dikke vette poes ,dus met een flinke zwiebber de zee ingemikt.

De volgende dag hadden we een river tour geboekt. Na het ontbijt werden we opgehaald met een tuk tuk en naar de rivier gebracht, Daar in een bootje gestapt met nog 2 buitenlanders. Het was echt prachtig, heel veel krokodillen gezien waarvan de grootste wel 4 meter was. Ook veel pauwen en ijsvogels in alle kleuren van de regenboog, een geslaagd tripje dus. Daarna zijn we met de auto naar wijaya beach gegaan, want daar heb je een mooi strand zonder golven. Daar ontdekten we ook een mooie "swing" een touw aan een overhangende palmboom. Daar heeft maria even lekker aan gezwierd en hebben we mooie foto's gemaakt. Op het strand kon je ook nog super met grote schildpadden snorkelen..

De volgende dag hebben we eerst wat boodschapjes gedaan en zijn we in de auto gestapt naar onze volgende bestemming, udawalawe. We hadden daar een tent geboekt en wisten niet echt wat we ervan moesten verwachten. Op de foto's zag het er in ieder geval veelbelovend uit. Nou we kwamen niet bedrogen uit, want het was er echt prachtig. Dit kun je geen tent meer noemen, alles er op en er aan en een mooie buitendouche MET WARM WATER. Dit is hier in sri lanka namelijk geen vanzelfsprekendheid. 2 zwembaden en tal van eekhoorns, vogels, vlinders enz. En s'avonds en s'morgens de aapjes in de bomen.

Je hebt hier een wildpark waar we de volgende dag een jeepsafari hebben gedaan. We waren nog niet in het park aangekomen of chris lag al te slapen. Ongelooflijk want we stuiterden alle kanten op. In dit park leven nog heel veel wilde dieren, zoals olifanten, luipaarden, neushoornvogels, beren, krokodillen, buffels, apen enz. Op de luipaard na hebben we ze allemaal gezien, wat een prachtige ervaring. We konden de olifanten tot op een meter of 5 naderen en chris vond het ook geweldig. Dat hij dit allemaal al mag meemaken op 3 jarige leeftijd, echt super!!!

Bij ons resort hadden we een nederlands stel ontmoet die 5 maanden met hun dochtertje sophy de wereld rondtrokken. Chris noemde dat meisje soa, en had het de hele tijd over dat hij met soa wou spelen en zwemmen. Nou haat en nijd, niet te doen gewoon. Gelukkig was "soa" ook geen lieverdje en kwamen wij er achter dat ze misschien nog wel ontdeugender was dan chris. Pff een pak van ons hart, want wij waren eigenlijk al van mening dat dit niet kon. Nou wel dus.

Na 2 dagen heerlijk genoten te hebben, weer in de auto richting ella. Onderweg reden we langs de rand van wildpark udawalawe en kwamen we 2 mannetjes olifanten tegen dus even gestopt voor een foto. Wat een joekeloerisen zijn dat!!! Toen doorgereden. Een prachtige rit van 2,5 uur door de bergen. Wat een geweldig mooi land is dit ook. Aangekomen bij ons hotel bleek dit niet echt een topstek te zijn. Je hebt hier de mooiste vergezichten, maar die hadden wij dus niet. Wij keken tegen bosjes aan en tegen een dikke buddha. En we zaten vlak langs een drukke rumoerige weg, nou ja het is maar voor 2 nachtjes. Het dorpje ella is wel echt heel gezellig, een backpackers sfeertje, dus lekker relaxed. Veel leuke winkeltjes, hier gingen we elke avond lekker eten, in dit restaurantje had je ook elke avond live muziek. Maar in no time was het gitaar mannetje niet meer de grootste act, maar was onze chris dat. Hij gaf de hele avond door breakdance, en twerk acts. En op een gegeven moment wou hij zelf ook wel eens een nummertje zingen. Nou de mensen zijn hier stapel gek op kinderen dus chris voor de microfoon en heeft hij twinkle twinkle mooie ster gezongen. Hij is een echt podiumbeest net als zijn vader "ahum" en was de ster van de avond. Een daverend applaus en de mensen op de tafel. Dit heeft hij daarna elke avond daar herhaald alleen met een ander repertoire zoals "is je deur nog op slot" of "lees je bijbel" of " jona jona" en ook de zwarte piette steil mocht niet ontbreken.

Na 2 nachten hebben we nog een ander hotel in ella geboekt, nu met een prachtig uitzicht over de bergen en de thee plantages. Ook nog een theeplantage bezocht, heel leuk allemaal. S'morgens werd er een super lekker ontbijt op bed bezorgd. Daarna zijn we naar de nine arch bridge gereden, op een gegeven moment konden we niet verder met de auto dus de wandel slippers aan en die kant opgelopen, toen kwamen we een leuk restaurantje tegen met uitzicht op de brug. En aangezien onze chris oervervelend was en geen zin had om te lopen, oftewel ik hem moest dragen. Vond ik dit wel ver genoeg en hebben we daar lekker wat gegeten en gedronken met uitzicht op de brug. En ach, ik heb bruggen genoeg gezien in mijn leven...  hierna wilden we nog bij een waterval kijken waar je ook kan zwemmen. Maar via google maps reden we steeds kleinere weggetjes op en begonnen de mensen steeds vreemder te kijken dat ze hier in dit verlaten oord uberhaupt een auto tegen kwamen. Het werd ook steeds steiler en toen kwam het punt dat de weg echt geen weg meer genoemd kan worden. Hier moest je zo zachtjes aan al een ervaren bergbeklimmer zijn om hier te kunnen lopen. En keren ging ook niet meer... iets terug was wel een huisje waar ik misschien kon keren alleen hoeveel gas ik ook gaf, de auto kwam de steilte achteruit niet op. Dus eerst maria en chris uit de auto gehaald en toen al mijn max verstappen skills uit de kast gehaald. Met behulp van een oud mannetje en zijn vrouw (ik schatte ze rond de 100) toch de auto kunnen keren op hun erfje die ouwe met zijn schep zand aan de kant scheppen en op een gegeven moment die 2 oudjes en maria drukken en iedere keer een steen voor de wielen leggen voor het terugglijden. Man man hebben wij dat weer. Na die 2 oude mensjes uitvoerig met handen en benen bedankt te hebben, via een andere weg de waterval bereikt en daar even heerlijk gezwommen en uitgeblazen...

Tot de volgende,

Jacob, maria en chris

1. Hanny Bakker-Dijkstra:
    3 april 2019
    Nou het is weer genieten daar en wij genieten hier mee. Veel plezier
  2. Lummie:
    3 april 2019
    Nou zijn jullie al lekker bruin dan geweldig allemaal miste hem gisteren al met de koffie even een knuffel gr tante lum
  3. Manu:
    Klinkt top allemaal. Geniet er lekker van jelui. Xxx
  4. Wendy Taal:
    3 april 2019
    Ik geniet echt met jullie mee! Heerlijk haha, waan me zo weer even terug 🤗
  5. Alie:
    3 april 2019
    Wat een geweldige ervaring doen jullie weer op en wat chris bederft hij is een geweldige gangmaker
  6. Meta Fruytier:
    Top stukje weer😍
  7. Janneke Fruijtier:
    3 april 2019
    Groetjes uit een zonovergoten spanje.
    En je moet maar zo denken je hebt weer een geweldig verhaal om op een verjaardag te vertellen.💋💋💋💋
  8. Kitty:
    3 april 2019
    Zo kunnen wij weer heerlijk meegenieten! Ik mag toch wel hopen dat jullie nooit aan een huisdier beginnen want die kijkt snel de dood in de ogen haha!
    Volgens mij slaapt Chris wel heerlijk! Dat scheelt ook weer! Geniet ervan samen xxx
  9. Cristien:
    3 april 2019
    Poeh wat een toestand.. gelukkig is het weer goed afgelopen!! 😅