Sri lanka deel 2

28 maart 2019 - Ratnapura, Sri Lanka

De volgende morgen werd ik in alle vroegte wakker van de geluiden van de jungle.

Toen ik in de kamer kwam, lag maria al lekker op de bank met de ramen open. We hebben een grote tuin waar de vogeltjes in alle kleuren en maten, af en aan vliegen. Ook heel veel eekhoorntjes rennen op en neer, dus een lekker bakkie gezet en de camera in de aanslag. Wat is het hier mooi zeg.

We moesten chris om 10 uur wakker maken, dus die heeft zijn nachtrust wel gehad. Een lekker eitje gebakken en de tas ingepakt.

Toen zijn we naar het strand gelopen, de weg er naar toe is al prachtig. Chris vind alles reuze interesant, kiek va banaan in de boom. En heel veel prachtige bloemen en planten. Op het strand een rustige plek opgezocht waar niet zo veel golven waren, lekker zwemmen en snorkelen.

S'middags liep ik  even naar een strandje naast ons, daar stonden veel mensen in het water dus even kijken wat daar was. Nou daar kwam ik al snel achter want daar zwemmen vlak bij het strand reusachtige schidpadden waar je vlak bij kunt komen. Dus snel chris ook opgehaald, nou die vond het natuurlijk prachtig, alleen ik denk dat de schildpadden het iets minder leuk vonden. Hij probeerde er namelijk op te gaan staan en behandelt schildpadden net als de hond van mijn schoonmoeder en dat is niet best kan ik je verzekeren . Dus uitkijken geblazen want ze kunnen namelijk ook bijten, en deze  schildpadden waren groter dan chris!

S'middags hebben we een tuk tuk geregeld en zijn we naar het stadje gereden voor een sim kaart met internet, kost hier bijna niks dus super. Daarna naar een scootershop en daar hebben we een scooter gehuurd. Eigen vervoer is toch het lekkerst want ik heb zo'n hekel aan iedere keer afdingen en achteraf toch je genaaid voelen. Chris vind het helemaal geweldig op de scooter. Je lacht je rot met zijn rode helmpje op die hij het liefst de hele dag op houd.

We hebben chris even een klein slaapje laten doen en zijn daarna lekker uit eten geweest in een strandtentje, was echt heerlijk. Daarna nog even in een strandtent een drankje gedaan, maar de sfeer was hier niet echt "kindvriendelijk" dus zijn we maar naar ons appartement gegaan. Toen we chris op bed legden had hij het de hele tijd over dat hij naar de disco terug wou. Nou ik houd mijn hart vast met hem, zit er al vroeg in...

De volgende morgen was ik weer bijtijds wakker en heb ik weer heerlijk vogeltjes zitten spotten met een bakje leut. Maria heeft lekker uitgeslapen en kwam om 8:30 van bed, een lekker ontbijtje en op de brommer naar een ander strand, onderweg kwamen we nog een mooie varaan van wel 1,5 meter tegen. Op het strand gingen we bij een leuk strandtentje liggen, alleen waren de golven hier zo hoog dat we ogen in onze nek moesten hebben met chris. Geen moment rust, dus maar besloten om weer naar dat andere strand te gaan waar de zee een stuk kalmer is. Hier zijn we lekker blijven zitten tot zonsondergang en die was werkelijk prachtig. Direct na het strand gegeten en weer naar ons huisje. We hadden chris lekker vroeg neergelegd zodat we de avond lekker voor onszelf hadden. Had je dat gedacht. Mijnheer was om 11 uur nog wakker, je moet weten de stroom valt hier zo een 10 keer per dag uit en chris is dan aan de rand omdat het dan pikdonker is. Nou ja hem nog maar even van bed gehaald en heeft hij even met zijn bes gebeld die momenteel in israel is. De techniek staat voor niks tegenwoordig.

De volgende morgen zijn we naar het visserij haventje gereden, allemaal kottertjes en de verse vis en kreeft wordt daar in stalletjes verkocht. Er zit ook een groente en fruit markt bij dus zoals het een echte urker betaamd een paar lekkere red snappers, een zootje kreeft en wat groente en fruit gekocht. Vanavond lekker zelf koken. Nadat we de zaak koud gezet hadden in het huisje weer lekker naar het schildpaddenstrandje. Wat een weldaden weer.

S'avonds in het huisje de vis, kreeft, en groenten klaargemaakt. Man man wat was dat lekker!! Alleen moesten we grijpen voor een stukje want chris wou alles wel op eten, hij is stapel op vis en kreeft. Daarna chris lekker op bed en zijn wij ook niet al te laat gaan leggen want morgen gaan we weer pakken om verder te reizen.

Wij reizen toch het liefst zelf, daarom hebben we via de verhuurder die zijn neef en die zijn achter achter schoondochter haar man een auto geregeld. Dus de volgende morgen de zaak weer ingepakt en om 12 uur kwam onze vriend met de auto, een mooie sportwagen, niet echt handig als je ook off road moet rijden maar ach dan halen we de bumper er wel af als het nodig is.

Toen de auto ingeladen en rijden richting mirissa, weer een mooi strand plaatsje. Het rijden had ik al weer snel onder de knie en na een uurtje of 2 tuffen kwamen we aan en reed ik inmiddels al weer gekker dan de sri lankanen zelf ( ze denken zeker dat een urker achter kaampen vandaan komt) na enig zoekwerk vonden we ons hotel, en wat een mega gave kamer hadden we daar. Uitzicht op het strand en over de indische oceaan met een top balkonnetje, helemaal blij!!! We hebben eerst even lekker een biertje op balkon gedaan en toen de strandtas en lekker naar het strand. Je hebt daar een heel mooi rustig stukje strand met een rots in het water genaamd "parrot rock" daar kun je met laag water zo heen lopen en eenmaal boven heb je een fantastisch uitzicht over mirissa.

S'avonds het dorpje ingelopen om lekker te eten. Maar nu komt het... maria en ik hebben niet zo heel vaak ruzie, alleen als maria "honger" heeft verandert ze in een verschrikkelijk en vreselijk mens, waar niet meer normaal mee te communiceren valt, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit!! Dus na 2 tentjes moesten en zouden we eten, en ik had de kracht niet meer om er tegenin te gaan. Dus daar een vieze pizza besteld en na 2 happen heeft chris een half uur met zijn tong in een glas water gehangen. Toen maria na een kwartiertje die gore pizza bijna alleen naar binnen had gewerkt, en haar honger een beetje gestilt was, zijn we verder gelopen en tussendoor het strand opgelopen. Nou daar waren dus gezellige tentjes te kust en te keur met al het lekkers der aarde. Maar ja wij hadden al een kleffe pizza gehad, dus daar maar lekker met de teentjes in het nog warme zand een borreltje gedaan...

Nadat we chris op bed hadden gelegd, hebben we lekker lang op ons balkonnetje gezeten met het geluid van de branding in onze oren en een lekker koud drankje voor de dorst. Wat hebben we het weer getroffen!!

Groeten en tot de volgende.

Jacob, maria en chris

1. Lummie:
    28 maart 2019
    Geweldig die piza ja Jacob dat weet je met vrouwen 😂😂
  2. Anna van de Brom:
    Ik geniet weer ! Wat kun je heerlijk schrijven ! Kostelijk verslag😅
  3. Grietje Kramer Van eerde:
    28 maart 2019
    Sjonge,sjonge Jacob ,ik wou dat jie meen vader e west wassen,wat een schoonheid mogen jullie bewonderen,en wat een onderneming,zo leuk,en wat honger betreft je ome Frans begint met honger altijd te sjeken,en te zweten en tegen flauwvallen aan,dus dat valt nog wel mee met Maria,doe Chris een poes van mij,en wat een bofkont is dat..
  4. Aukje:
    28 maart 2019
    Wat een leuk stukje weer top lekker genieten 😍💋💋
  5. Janneke Fruijtier:
    Hij is weer super
  6. Alie:
    28 maart 2019
    Weer een geweldig verhaal en wat een avontuur
  7. Anita:
    Weer leuk om te lezen 👍
    Wat een mooie plekken zien jullie
  8. Hanny Bakker-Dijkstra:
    Het is weer prachtig.
  9. Mariska:
    28 maart 2019
    Heerlijke blog! Zo genieten wij een beetje mee van jullie prachtige reis!:)
  10. Johnny Ruizendaal:
    28 maart 2019
    Weer een top stukkien vriend
  11. Pasterkamp:
    29 maart 2019
    Top Jacob maar die honger en Maria is met alle vrouwen zo kan ik je verzekeren . Groeten hendricus
  12. Jacob:
    29 maart 2019
    Bedankt voor de leuke reacties!!
  13. Meta Fruytier:
    1 april 2019