Srilanka deel 1

22 maart 2019 - Nawagamuwa South, Sri Lanka

Nou, beste mensen daar zijn we dan eindelijk weer met een reisverhaal.

Deze keer naar sri lanka, onze reizen beginnen altijd thuis al een paar maanden van te voren.

Maria legt de koffers dan open op een kamertje, en wat ze daar dan allemaal doet, kan ik alleen maar naar raden want ze brengt er menig uurtje door.

De hele vloer ligt bezaaid met spullen, en de ene dag zit er een koffer vol en de andere dag is hij weer leeg.

Maar ik moet wel zeggen dat we altijd alles bij ons hebben, het gaat eigenlijk nergens over, wij hebben gewoon een nederlands bakkie bij ons en ook de croma, mayonaise, curry,thee, cooperatie mesje, waterkoker,waspoeder enz. Ontbreken niet. En niet te vergeten luierdoekjes.

Onze chris is zo goed als schoon, maar deze wonderdoekjes zijn overal goed voor. En als je ons de vorige reis gevolgd hebt weet je waarom.

De meeste van deze dingen zijn in verre oorden ook gewoon te koop maar ja, je kan het maar beter bij je hebben en anders komt die koffer maar niet vol. Ahum...

Op dinsdagmorgen om 09:30 heeft mijn schoonmoeder ons naar schiphol gebracht, al snel kwamen we er achter dat we 4 uur vertraging hadden. Maar ja maakt niet uit, je vakantie begint immers op schiphol?

Door deze vertraging gingen we onze vervolgvlucht in dubai ook missen, en bij de infobalie van emerates werd ons duidelijk dat die vlucht omgeboekt was naar 9 uur later en dat ze een hotel in dubai voor ons hadden geregeld.

Nou op s hiphol vermaken wij ons wel en iets later dan gepland stapten we in het vliegtuig, een airbus 380 het grootste passagiersvliegtuig ter wereld.

Wat een monster is dat zeg, maar wel top lekkere grote stoelen en genoeg beenruimte. Het eten was ook prima te doen en onze chris deed het echt geweldig.

Met behulp van een klein snoepje (melatodine) heeft hij ook nog een lekkere knipper gedaan.

Op dubai werden we met een busje naar het hotel gebracht rond een uur of 04:30 waar we een uurtje of 5 konden slapen, maar ja chris was klaar wakker en wou lekker zwemmen.

Dit leek ons geen goed idee maar ja hij moest toch even uitrazen dus heeft hij zich even flink uitgeleefd in de speeltuin s'morgens om 5 uur, maar ach het is vakantie zullen we maar zeggen.

Na een uurtje of 3 slaap, lekker ontbeten en weer naar het vliegveld, alles verliep goed tot het moment dat we het vliegtuig in moesten.

Chris ging even onder een bankje liggen en dat is geen goed teken, want als hij er dan ook nog moeilijk bij gaat kijken en zo af en toe een kreuntje geeft dan weet je hoe laat het is.

Voordat we hem op konden grijpen en naar de wc rennen. Had hij de punt er al uit hangen, in zijn onderbroek wel te verstaan.

Gelukkig bestaan er wonderdoekjes!!! En de onderbroek hebben we gedoneerd aan een arme sloeber uit dubai...

Na dit incidentje en met het zweet op de kolle stapten we als laatste in de boeing 777, en na een vlucht van 4,5 uur waarin chris weer super lief was landen we in colombo!

Achter de douane stond de eigenaar van ons eerste appartement ons op te wachten, een aardige kerel die ons naar hikkaduwa zal brengen met zijn eigen auto.

Wij zijn aardig wat gewend kwa verkeer in het buitenland, maar de chaos in sri lanka is werkelijk met geen pen te beschrijven.

Gelukkig kon onze chaufeur goed rijden op de 1 baanswegen waar 3 auto's en onnoemelijk veel tuk tuk's naast elkaar om het hards toetteren wie er nou eigenlijk voorrang heeft.

En na een kleine 3 uurtjes (onderweg snel even wat boodschapjes gedaan) kwamen we om een uur of 22:30 in het pikke donker aan bij ons appartement.

De eigenaar had nog een klein flesje gin in zijn auto en wou nog even een welkomsdrankje met ons doen.

Onderwijl dat we alle wereldproblemen aan het bespreken, en op aan het lossen waren, begon chris opeens te gillen en hij haalde wat onder zijn voet vandaan.

Het bleek dat hij op een soort van bij was gaan staan die hem gestoken heeft.

Dus de angel er uit gezogen en hem getroost. Gelukkig is hij een bikkel, maar hij wilde pas op bed als ik de "bij" vermoord had. Nou reken maar dat er weinig van het beestje over is gebleven!!!

Wij waren inmiddels ook aardig moe en wilden ook wel even lekker noppen.

Dus heb de eigenaar er onder lichte dwang uitgewiebbert.

we hebben een mooi appartement met keuken, wasmachine en 2 slaapkamers dus dat is top.

Hoe het er buiten uitziet weet ik nog niet maar dat zien we morgen bij daglicht wel.

Groet en tot de volgende. Jacob en maria, chris

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johnny Ruizendaal:
    22 maart 2019
    Is weer een mooi stukkie van jelui geniet van jelui's vakantie
  2. Lummie:
    Man man wat een verhaal maar erkenbaar ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹
  3. Wendy Taal:
    22 maart 2019
    Heerlijk ik zie het zo voor me het verkeer๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ leuk om met jullie mee te reizen door middel van de verhalen๐Ÿค— geniet ervan! Sri Lanka is gewoon het mooiste land haha
  4. Grietje Kramer Van eerde:
    22 maart 2019
    Wat een verhaal en dan moet de vakantie nog beginnen, en zo leuk,gelukkig hebben jullie een mooi appartement om bij te komen,geniet van alles ,en die Chris ? Heeft al meer gezien dan ik in mijn hele leven..
  5. Manu:
  8. Henny Barends:
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ ik geniet
  9. Hanny Bakker-Dijkstra:
    22 maart 2019
    Wat een mooi verhaal. Nou fijne vakantie en geniet ervan.
  10. Alie:
    22 maart 2019
    Geweldig je verhaal geniet er van jelui
  11. Adoptie moeder:
    22 maart 2019
    Wat leuk dat ik weer met jullie mee reizen mag,sluit me helemaal bij aan de anderen.Geniet van jullie reis,en wij genieten mee. En pas op jullie mooie jongetje. Want je wieten i ogen in je nekke moet ewen met dr lui....Hartelijke groet van een adoptie moe!