VAKANTIE

10 april 2017 - Dauis, Filipijnen

S'morgens om half 8 ontbijten en we hadden alles al gepakt dus konden zo de taxi in naar het vliegveld, het was niet druk op de weg dus konden vlot doorrijden.
Bijkomend voordeel is, dat als je met een baby reist, je overal voorrang krijgt. Er stonden grote rijen voor de ingang van het vliegveld en er was een mannetje en die kon ons er wel even snel doorheen loodsen, voor een hoop geld natuurlijk. Nou daar trappen wij niet in.
Wij naar een bewaker gelopen met chris in de rugzak, en zo gauw ze een baby zien kan alles, dus mochten via een zij ingang naar binnen. Ook het vliegtuig in gaat van een leien dakje, je mag als eerste naar binnen en als het half kan krijg je de beste plekjes. Conclusie? Reizen met een baby is top.
We hadden voor chris al een fles klaargemaakt voor bij het opstijgen, dat hij door het slikken geen last van zijn oortjes zou krijgen.
Maar aan die fles is hij niet eens toegekomen want voordat we goed en we in de lucht waren lag hij lekker tegen mij aan te slapen, en net voor het landen werd hij wakker, hij heeft geen kik gegeven. Wat een super kind is het ook!
Aangekomen op vliegveld manila werden we opgewacht door helen, iemand van het adoptie gebeuren, en zij heeft ons naar ons appartement gebracht.
Daar aangekomen wist niemand ergens vanaf, dus 100 telefoontjes en een paar uur verder kwam er iemand en konden we naar de kamer.
Leuk klein appartementje met keuken en 2 slaapkamers, helemaal top.
Maria is even met chris op een knippien gegaan en pa naar de supermarkt voor eten en drinken die avond.
Er was witte kool (dit is bijna over de hele wereld te krijgen) azijn heb je ook overal en een lekker stuk buikspek en aardappels. Je raad het al vanavond gaan we lekker kapkool eten!!! Dit begint zo zachtjes aan een traditie te worden want dit Maak ik bijna elke reis wel een keer, HEERLIJK.
De volgende morgen opgehaald door helen en op weg naar de ambassade, het was vreselijk druk in manila dus dik 2 uur over gedaan over een stukje van 14 km.
Chris was weer super lief, dik trom zijn vader zou zeggen "het is een bijzonder kind,.... en dat is ie" bij de ambassade nog 3 kwartier gewacht en toen we aan de beurt waren was het in 2 minuten gepiept.toen weer 2 uur terug naar ons appartement. Nou dat was me het dagje wel weer, maar je hoort die ouwe niet klagen.
Ik wil het een ander kind nog wel eens zien doen van de taxi in het vliegtuig weer een taxi dan een brommer of een jeepney, het gaat maar door maar je hoort hem niet, hij blijft lachen en vrolijk. We hadden het niet beter kunnen treffen!!!
Morgen gaan we lekker op vakantie! Hier hebben we echt heel veel zin in, en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat chris er ook vreselijk veel zin in heeft dus dat komt mooi uit.
Moesten om 1 uur vliegen dus mooie tijd, maar door het drukke verkeer waren we nog bijna te laat, gelukkig hadden we chris bij ons en mochten we overal zo doorlopen dus precies op tijd.
Tijdens de vlucht zat er een knap kalletjen achter ons, en onze chris is een echte womanizer, hij heeft de hele vlucht achterom gezeten en gieren van het lachen ha ha, dat meisje werd er verlegen van.
Dit doet hij ook in restaurantjes of op straat, als hij een knappe deerne in het oog heeft gaat hij haar aan zitten loeren en lol maken. Het is toch om te gieeeeren.
Toen we op bohol aankwamen goot het van de regen en was het heel druk. Toch een taxi kunnen regelen en naar ons hotel.
We zitten echt heel afgelegen maar hebben een prachtig nieuw hotel met maar 4 kamers. Vanaf ons balkon kijken we zo over strand en zee uit en s'avonds zitten er honderden vuurvliegjes voor ons balkon. Puur genieten dus.

Ik zal nu het 1 en ander vertellen hoe het hier aan toe gaat.
Mijn enigste oudste broer, die ik verder niet met naam en toenaam zal noemen stuurde een berichtje naar maria of ze dat arme kind zijn haar niet eens moest knippen.
Maria stuurde terug dat dat niet mocht van mij, nou stuurde mijn enigste oudste broer die ik verder niet met naam en toenaam zal noemen, dat moet je doen in zijn slaap.... dat deden meer vrouwen. Maar mijn enigste oudste broer die ik verder niet met naam en toenaam zal noemen is zeker vergeten dat die geschiedenis niet best afliep nadat delila met een schaar in de weer geweest was.
Maar je raad het wel, een paar dagen later moest het arme kind er toch aan geloven want maria haar kappershanden jeuken al weken.
Na de plechtige belofte dat er van achter niet te veel af zou worden gehaald, die kleine bij mij op schoot en bumba op de tablet, is hij geknipt.
en zoals we inmiddels al verwachten. Hij heeft geen kik gegeven en vond het helemaal prima.
Toen maria klaar was met chris vroeg ik of ze mij ook even kon knippen. Ik loop namelijk al weken met een soort van ontplofte kip op mijn kop. En maria kun je zo zachtjes aan ook bij het oud vuil zetten. Ik zal maar zeggen, het is niet meer wat het geweest is... dit heeft natuurlijk ook een reden.
voorheen deed je s'morgens je tanden poetsen en gezicht wassen enz. Nu chris een schone luier, gezichtje wassen tandjes poetsen, een fles klaarmaken, zijn mooiste kleertjes aan en noem maar op.
Hetzelfde als we naar het strand gaan. Voorheen: hebben we bier genoeg, de frisbee mee een wijntje, ijs en een bal, heb ik nog shag genoeg enz.
nu: hebben we pampers mee en luierdoekjes zijn fles en voeding en vitamiennetjes. Speeltjes voor de baas en lekkers, en ik mag blij zijn als er nog ergens een klein hoekje over is waar ik nog een biertje kan verstoppen. Maar maakt allemaal niks uit. Alles voor onze kleine deugniet.
Die luierdoekjes wou ik nog even zeggen zijn een droom! Als ik die krengen eerder gekent had gingen ze elke reis mee. Je kan er alles mee.
het aanrecht schoonmaken, de vloer boenen, wc doen, je gezicht wassen je handen schoonmaken, mieren weg vegen enz. En oh ja je kan met 30 van die doekjes ook nog zijn poepdoos schoon krijgen. Al met al een super uitvinding...
Nou het wordt me nu te warm, ik ga ff naar het strand. Tot de volgende!!!
Ps. Reacties vinden wij erg leuk.

1. Janneke :
    10 april 2017
    Wat een feest weer om te lezen Geniet lekker van de vakantie verder en de koppies zien er weer knap uit Maria
  2. Lummie:
    10 april 2017
    Foto van die lekkere koppies wat gezellig allemaal nou wacht met spanning op je volgende reisverhalen Gr tante lum
  3. Cristien:
    10 april 2017
    Jullie genieten volop van die skat!! Hij wordt ok al zo lekker bruin, straks haalt ie jullie nog in.. Al die leuke foto's, filmpjes en blogs van jullie doet ons ook al wennen aan Chris Nog krap twee weekjes en dan komen jullie weer..
  4. Lie:
    10 april 2017
    Goede morgen daar! Wat een zegen voor jullie dat alles goed gaat! En wat een verhaal weer, jullie maken wat mee.. nou een fijne vakantie toe gewenst! Dikke poes aan chris
  5. Janneke:
    10 april 2017
    super om te lezen. hoe je schrijft zie ik het allemaal zo voor me. Geniet lekker van het nieuwe leven
  6. Manu:
    10 april 2017
    Ha ha weer super leuk geschreven. Geniet lekker van elkaar jelui.
  7. Marit Koffeman:
    10 april 2017
    Hahahaha:) ik vind het erg leuk om te lezen! Geniet er lekker van en geef Chris en Maria een poes van mij. Groetjes Marit
  8. Wendy Taal:
    10 april 2017
    Heerlijk! Ik geniet van elke blog.. en vooral het laatste gedeelte bezorgt ons tranen over de wangen hele fijne vakantie nof met zijn 3-en
  9. Janneke Fruijtier:
    10 april 2017
    Geweldig stukkien wier. Gelachen..nu nog 12 nachies.
  10. Wilma:
    Geweldig Jacob
  11. Annegina:
    10 april 2017
    Geweldig om te lezen hoe jullie zo genieten van de kleine
  12. Marina:
    Super leuk om te lezen
  13. Tineke:
    10 april 2017
    Ik heb weer genoten van je blog! Wat een mega kind, jullie hebben het echt getroffen
  14. Qwenta:
    10 april 2017
    Oe man wat een toppertje zo te horen die lekkere kijkt zn ogen uit nou nu lekker genieten
  15. Marit Koffeman:
    10 april 2017
    Wij eten trouwens KAPKOOL na het lezen van je blog:)
  16. Jannie Snoek:
    10 april 2017
    Leuk om te lezen, van dat haar knippen had ik al wel gedacht. Er gaat niks boven een Urker kapsel.
    Geniet maar lekker van jullie kleine mannetje en Jacob, laat je niet in een hoekje drijven hoor, je eist gewoon een ruim plekje voor jou biertjes op!
  17. Meta Fruytier:
    10 april 2017
    Wat een top blog... lig hier helemaal in en deuk... die strandtas past geen bier meer in... en zwager ruikt de hele dag naar babydoekjes
  18. Alice:
    10 april 2017
    Ik geniet zo van jullie blog en zit af en toe te giechelen omdat ik me heel veel voorstellingen kan maken van wat er geschreven staat.
  19. Kitty:
    10 april 2017
    Wat een droomkind zeg! En inderdaad met een kind heb je voorrang.. kwamen wij achter toen we van curaçao naar NL vlogen! Wij wachten en wachten.. eerst Kids erin toen kreupelende, toen oudjes en drna wij! Zei toen ook al tegen Evert de volgende keer nemen we een tante zegger mee haha. Geniet lekker met z'n 3e! Groetjes
  20. Tutte ap:
    Haha super blog weer! Nog 2 weekjes
  21. Hil:
    Toppers. We missen jullie alle 3
  22. Taal:
    Genieten vriend
  23. Anna Visser:
    10 april 2017
    Wat super gaaf deze blog! Geniet er lekker van!
  24. Grietje Kramer Van eerde:
    10 april 2017
    Wat zijn jullie nu al een geweldig trio,onze Chris is al niet meer weg te denken,en wat zitten jullie nu mooi,geniet van elkaar en van die kleine,die weet niet wat hem overkomt,die komt wel uit een "gesloten tehuis"al weet ik zeker dat ze goed voor hem hebben gezorgd beter als jullie twee kan niet,nou dikke poes
  25. Grietje Kramer Van eerde:
    10 april 2017
    Wat een geweldig verhaal wat zijn jullie ook een geweldig trio,onze Chris weet niet wat hem overkomt aan leuke avonturen,die komt zo uit een "gesloten tehuis" het avonturenland in met jullie,want al hebben ze goed voor hem gezorgd,zo'n va en moe had hij niet kunnen dromen,geniet lekker van jullie vakantie en geniet van de vuurvliegjes
  26. Margreet:
    10 april 2017
    Geweldig hoe je schrijft.ik lig in een deuk.nou extra genieten dus van due lekkere.fijne vakantie jelui
  27. Joanne:
    10 april 2017
    top stukje. En inderdaad, met die doekjes kun je het hele huis doen. Met de knapte is het over en strand excursie inpaktijd is toegenomen met 189 procent.
  28. Fam .Brom:
    10 april 2017
    Prachtig verhaal ...als je werk je niet meer bevalt kun je altijd nog blogger/ schrijver worden ! :) fantastisch om te lezen ! Geniet tot de max van elkaar <3
  29. JANNEKE VD BERG:
    10 april 2017
    Geweldig heel leuk om te lezen geniet jelui er maar lekker van
  30. Alie:
    11 april 2017
    Wat een schitterend verhaal weer geniet er lekker van je lui en een dikke knuffel
  31. Gerdie en Bram:
    11 april 2017
    Ik lig elke keer weer in een deuk tijdens het lezen! Wat een lief kereltje hebben jullie zeg! Heerlijk !
  32. Anja Keuter:
    13 april 2017
    Waar ik je vorige verhalen vaak half las,
    (geen punten, komma's en hoofdletters en daar kan ik niet tegen...) kijk ik er nu naar uit. Leuk om zo mee te genieten en Chris is volgens mij echt een kind van zijn va
  33. Caroline:
    18 april 2017
    Heerlijk geniet ervan samen.
  34. Aline:
    20 april 2017
    Lieve Jacob & Maria,
    Jullie zitten nu weer in het vliegtuig. Genoten van jullie blogs, waarvan ik nu pas zie dat we ook kunnen reageren (natural blond....!) ik gok dat we de hele babydoekjes voorraad van het Kruidvat maar opkopen. Want dat worden liters vreugdetranennbij de ontmoeting met jullie en Chris. Safe flight en tot op oenze Eagen bult! Dikke pies, ok van je ome Bram , tante Aline
  35. Aline:
    20 april 2017