rivier en jungle tijd

6 januari 2016

NOu daar zijn we weer, Hebben dus een super duik gedaan en daarna heerlijk naar bearfootbeach geweest. strandje waar niemand is dus samen lekker genoten van het zonnetje. daarna de zon in de zee zien zakken bij sundowners heeft maria nog ff lekker in een strand bedje lioggen nopen en joppie aan het barretje deden ze op een gegeven moment kampvuurtje aan was top!. daarna koffers weer ingepakt en een knippien gedaan tot 5 uur want toen ging het wekkertje weer om naar de ferry te gaan naar het vaste land. allemaal voorspoedig en de auto weer in goede gezondheid aangetroffen, alleen probleempje met parkeergeld want ik had nooit een kaartje of iets gekregen dus na een hoop gehouehoer en het dubbele aan doekoes (geld) reden onassis en onassis richting jungle river lodge in het natuurpark pico bonito. toen we de afslag richting ons hotelletje kregen werdt de weg iets minder gezellig. het weggetje naar de voetbalvelden valt hierbij in het niet. gewoon langs berg en dal klinkt jank geschal maar ach we komen er wel. daar eenmaal aangekomen bleek het een heel mooi spulletje zo aan een prachtige kolkende rivier midden in de jungle echt geweldig! een eenvoudige kamer maar wel douche wc en bed dus meer dan genoeg. alleen doemde er weer een klein probleempje op, onze lempiras (geld) raakte weer op dus moesten ff nieuw pinnen, mar dan moest ik weer terug dat gezellige weggetje af en dan een groot winkelcentrum opzoeken nou daar had joppie geen zin aan, dus maria opperde het idee om dan maar even de jungle in te gaan naar de waterval want er is hier een mega waterval van iets van 100m hoog dus zo gezegt zo gedaan. de hoteleigenaar had gezegd iets van 20 minuten lopen dus op pad. maar na 20 minuten waren we bij de ingang van het park daar moesten we kaartjes kopen en dan ga je echt de jungle in, nou wil het geval dat ik mijn teenslippertjes aanhad en een fel oranje zwembroekje en hempie, en maria had niet veel meer aan, dus wij kuierden al eens een half uur door het oerwoud en hebben daar prachtige vlinders en leguanen in alle soorten en maten gezien maar nog geen spoor van een grote waterval. komen we een groepje belgen tegen helemaal buiten adem, zij vertelden dat ze kort daarvoor (ongeveer een uur) waren aangevallen door ondefenieeerbare beestjes die konden steken als een neushoorn ze waren bij een afslag en daar stonden ze te debaleren welke richting, nou achteraf ook nog de verkeerde want ze liepen weer terug. maar dat was dus al een uur verderop en wij moesten dat stuk nog en dan was je er nog niet en zij waren in vol ornaat en wij als 2 mongels op de slippertjes dus ik heb nog stoer gezegd "ach we zien wel maar wij gaan door" 20 minuutjes verder toch maar een beetje tegen maria geoppert of het niet een goed idee zou zijn om maar terug te gaan want die waterval is toch niet zo mooi als je denkt en er zal eigenlijk wel geen zak aan zijn. nou ik had niet zo veel overtuigingskracht nodig gelukkig. dus de terugweg aanvaart. wel vreselijk mooie vlinders en leguanen en apparte dingen gezien waar ik zelfs de naam niet van weet.Dus waren we weer redelijk vroeg in de lodge, nou dan nog maar even om geld in de mall. redelijk snel gevonden en heel veel pinautomaten alleen maestro aanvaarden ze dus bijna nergens en als je dan een lege knip hebt wordt je steeds zenuwachtiger. eindelijk hadden we er een die master card accepteerde (credit card) dus flink flappen getapt want je kan ze maar in je diezuk hebben. daarna lekker bij de burger king een dikke whopper er in gewirgt en op de terugweg naar de lodge kwamen we allemaal lokalen tegen die aan de rivbier zaten dus zijn we ff tussen gaan zitten met een biertje super leuk! savonds heerlijk geslapen met het geluid van de rivier in je oren. (Slapen net naast een waterval zonder ramen) volgende morgen lekker fit weer wakker, en zouden eigenlijk van alles gaan doen. maar tijdens het ontbijt kwamen er 2 oude bekenden binnen waar we mee in een taxi hadden gezeten en die gingen hier raften dus een praatje of wij ook gingen nou na enig overleg waren wij daar ook wel voor. dus dat besproken en omkleden voor actie. Nou ddat bleek een top beslissing was heel veel zwemmen en het raften was geweldig. hebben nog toekans gezien en echt spectaculair. zijn van rotsen van wel 7 meter hoog gesprongen dat was voor de messten een beetje te hoog maar ja je weet hoe ik ben he dan gaat joppie wel eerst. ha ha dus toen ik eenmaal in het water lag schreeuwde ik tegen maria spring nou de go pro staat nog aan en is bijna leeg, dus maria doet alles voor de film en daar ging ze, echt meeeega leuk. Sorry maar komt net een mannetje met een gitaar aangelopen dus ik moet ff op..... adios en tot morgen.(promise)

1. Wendy Taal:
    Heerlijk om te lezen Job! Ik zie het zo voor me haha.. Gr wendy
  2. Jan mot:
    6 januari 2016
    Job, ik geniet volop van jullies reisverslagen , ik zal zeggen dat je een collum in het urkerland moet krijgen