THAILAND 2016!!!

31 oktober 2016 - Tambon Sam Roi Yot, Thailand

Daar zijn we weer, deze keer gaat de reis naar thailand. Tijdens de voorbereidingen 2 weken voor we vertrokken ging koning bumibol van thailand dood. Je zou zeggen, nou zo erg is dat nou ook weer niet, die man was 88. Maar dat ligt hier toch wat gevoeliger, dit mannetje is namelijk heilig hier en de mensen zijn allemaal in diepe rouw. Nou ja we zien wel hoe het komt.
Toen werdt ik de maandag voor vertrek gebeld door wereldkinderen dat we vader en moeder mogen worden van een lekker jongetje uit de fillipijnen!!!!!
Je begrijpt wel dat we helemaal in rep en roer waren, hoe moet dat nu met de vakantie, en moeten we wel gaan ? Enz. Enz.
Het advies gekregen om het toch vooral te doen, het is waarschijnlijk voorlopig de laatste vakantie met zijn 2en, dus besloten om toch te gaan, en daar hebben we geen spijt van, even alles laten bezinken en dubbel genieten in de wetenschap dat we va en moe zijn.!!

Woensdag 26 okt, smorgens vroeg door mijn vader naar lelystad gebracht en van daaruit met de trein naar schiphol, rustige vlucht gehad met een overstap in moskou.
in bangkok aangekomen direct onze auto opgehaald, geen problemen en een super mooie auto.
er wou nog ff een thaitje met me op de foto voor zijn auto, dus dat hebben we ook weer gehad. Toen op naar kanchanaburi, een uurtje of 3 rijden, moest wel weer even wennen aan het links rijden, maar dat had ik zo weer onder de knie.
alleen moesten we dwars door bangkok, en dat is geen pretje kan ik je verzekeren, het is daar echt millimeter werk! Dus met een flinke stip in de onderbroek toch weer overleeft.
een half uurtje voordat we in kanchanaburi waren viel de navigatie uit, dus op de borden verder, alleen is dat thais verrekte lastig te lezen.
toen zijn we de weg af gegaan en daar ontdekten we een prachtig eettentje op de river kwai. Daar hebben we op een vlot in het water ons 1e thaise currytje gegeten, En na de 1e hap beseften we weer waarom we al voor de 3e keer naar thailand gaan, dit heeft er mede mee te maken dat het eten hier voortreffelijk is!!
Aan een mannetje gevraagd waar we naartoe moesten, en met handen en benen en een verfrommeld kaartje heeft hij ons ongeveer uitgelegd waar we moesten zijn.
en na onderweg nog een paar keer gevraagd te hebben waren we een half uurtje later in ons hotelletje. Mooi hotel, niet aan de rivier, maar wel vlakbij, en alles op loopafstand.
eigenlijk konden we wel een knippien gebruiken, maar we wilden opblijven en pas laat gaan leggen, zodat we direct over de jetleg heen zijn.
dus onszelf opgepompt en een loopje gaan doen, even lekker wat gedronken aan de rivier en daarna gezocht naar de bridge over the river kwai. Toen we al een paar keer misgelopen waren en de prut in onze oren zat maar opgegeven. Dan maar even lekker eten aan de rivier.
op de terugweg naar het hotel hebben we ons lekker laten masseren, 6 euro voor een uur, nou in no time lag joppie zwaar te snurken, dus veel heb ik er niet van meegekregen. Maar toen ze me wakker maakte was ik helemaal relaxt.
Daarna terug naar het hotel, borreltje op balkon bedaan en lekker RUGGEN!

Heerlijk geslapen en weer helemaal fit voor een nieuwe dag, lekker een bakkie douwe gedaan op het balkon, het ultieme vakantie gevoel dus.
daarna zijn we naar de bridge over the river kwai gegaan, even over de brug gelopen, is niet echt heel bijzonder alleen het verhaal erachter wel.
er zijn heel veel mensen gestorven tijdens de bouw van de spoorrail, allemaal krijgsgevangenen tijdens de 2e wereldoorlog. Onder de slachtoffers ook veel nederlanders uit nederlands indië, nog even in het museum geweest, maar wij zijn niet zulke museum mensen. Daarna in een super mooi drijvend restaurant op de rivier gegeten, en we hebben besloten om alle gekke dingen die ze hier eten ook te proberen. Dus maria had een lekkere cury met slakken en ik curry met kikker, in nederland eten ze alleen de billtjes maar hier dus niet. Je krijgt gewoon de hele kikkers, en ik moet zeggen. Het was lekker.
daarna lekker vers fruit gekocht en toen gezocht naar een bedrijf waar je met jetskies over de river kwai kan sjeezen. Uiteindelijk gevonden maar dat vonden we veel te duur dus zijn we doorgereden.
lekker verdwaalt en door allemaal leuke dorpjes en jungle gereden. Op een gegeven moment verdaagden we op een hobbelpaadje en die hield gewoon op, dus na 34 keer steken de auto kunnen draaien en teruggereden richting kanchanaburi, onderweg kwamen we nog een slang tegen die de weg overstak en de bush in dook. Nog uitgestapt om hem te vinden maar hij was al pleite. Even verderop kwamen we nog een grot tegen die we ook maar even bezocht hebben. Heel mooi maar erg benauwd en warm.
verder gereden naar kanchanaburi want daar zit een waterpark met allemaal glijbanen die we ook nog wilden bezoeken. Dit was echt mega gaaf!! We waren zo 2 kleine kinderen, er was zelfs een glijbaan die over de kop ging, maria vond het vreselijk skril maar is er toch ingeweest, die hele glijbaan raak je niet eens zo stijl en hard gaat die, en we waren zo ongeveer de enige gasten in het hele park dus kon je overal zo in.
toen wat boodschapjes gedaan en naar het hotel. Lekker douchen en in het hotel eten. Op de menukaart stonden ook lekkere steaks van krokodil, en laat dat nou net mijn favoriete gerecht zijn! Dus ik aan een lekker krokodilletje en maria lekkere groenten met kip, heerlijk gegeten weer. Daarna even gezellig in een barretje en toen begon het vreselijk te regenen, dus waren we verplicht om te blijven zitten.
hebben we een paar spelletjes 4 op een rij gedaan, maar daar wil ik het niet meer over hebben......
toen de regen wat gemindert was naar het hotel en lekker leggen urkers.

vandaag weer begonnen met een lekker bakkie leut op het balkon. Toen de auto in want we gaan naar de erawan watervallen.
onderweg gestopt bij een kraampje met lekkere kippetjes van de bbq. Toen we zaten te eten een gigantische stortbui, nou ja wat nu valt, valt straks niet moet je maar denken. Toen we aankwamen bij de waterval werdt ons verteld dat we maar tot level 4 konden, deze waterval heeft 7 levels maar omdat het zo hard heeft geregend is het te gevaarlijk om naar de hoogsten te gaan, en zwemmen mocht ook niet ook te gevaarlijk. Nou ja jammer dan, toch maar doen, we zijn er nu toch.
een super mooi pad, en echt geweldig mooie watervallen, alleen in plaats van glashelder water kwam er nu bruin water af doordat de regen allemaal zand en vuil meesleurt.
ondereweg prachtige vlinders en vogels gezien. Alleen de apen hebben we niet gezien, die hadden zich ook verstopt voor de regen.
bij level 4 aangekomen wilden we toch wel proberen om level 7 te bereiken, maar een leger mannetje met een groot geweer legde ons uit dat dit toch echt verboden was, dua dan maar terug.
we hadden nog genoeg energie over dus ik had geen zin om de normale weg terug te pakken, dus zijn we halverwege de jungle ingeschoten en via de andere kant van de rivier naar beneden geklautert. Ik liep voorop en maria zat net achter mij een mooie spin op de foto te nemen, toen ik wat geritsel voor mij hoorde. Toen ik goed keek zag ik een prachtige varaan van ongeveer 1,5 meter voor me lopen, dus ik .. mari mari de camera ! Dus maria komt snel aangerend en ik achter dat ding aan de jungle in, en heb ik hem heel mooi op de film kunnen zetten en een paar mooie fotos kunnen maken. Echt weer even het freek vonk gevoel!!!

Sawadee kap, en tot de volgende.

1. Janneke Fruijtier:
    31 oktober 2016
    Prachtig verhaal weer.zo te horen zijn jullie je weer flink aan het vermaken.groeten ons
  2. Jannie Snoek:
    31 oktober 2016
    Spannend! Ik heb vandaag ook een hele grote spin gezien in mijn tuin! Ha ha.
  3. Janita:
    31 oktober 2016
    Wat leuk om te lezen!! Haha, hoor het je zo vertellen bij het kampvuur tijdens het lezen.. Fijne vakantie nog even en benieuwd naar de rest van de reis..
  4. Lie:
    31 oktober 2016
    Gedag jelui! Ik geniet met jullie mee! Veel plezier dikke poes van oens
  5. Marit Koffeman:
    31 oktober 2016
    Geweldig om te lezen, veel plezier jelui xx
  6. Grie:
    3 november 2016
    Wat maak jelui weer wat mee! Gaaf man! Geniet ervan! Xx
  7. Kirsten en Hessel:
    3 november 2016
    Het lijkt net of wij erbij zijn zo leuk schrijf je het! Veel plezier met z'n tweetjes!