thailand, phraya nakhon grot en koh lipe

4 november 2016 - Ko Lipe, Thailand

De volgende dag vroeg de wekker want we moeten een lekker stukje rijden naar kao sam roi yot, daar hebben we een mega luxe spulletje voor een koopje kunnen boeken.
368 km rijden, we konden lekker doortrappen dus in 3 uur Tijd kunnen doen. We waren super benieuwd of het echt zo mooi was als op internet, nou toen we aankwamen zagen we het al, Helemaal top! Werden met een golfkarretje naar ons huisje gebracht en de mensen buigen als knipscharen voor je. Super mooi huis met keuken en een grote L bank, grote slaapkamer en een dakterras met jacuzzi en buiten keuken, dus de jacuzzi direct vol laten lopen en warm laten worden. Door het hele park lopen zwembaden heen zo voor je deur langs dus als je per ongeluk over de drempel strompelt lig je in het zwembad echt MEGA! Lekker een drankje op dakterras gedaan en roomservice laten komen. S'avonds zijn we naar de winkel geweest want we wilden zelf koken daarna over een lokaal marktje waar ze echt van alles verkochten, lekkere sprinkhanen en mééken, kikkers en schildpadden enz. Maar ze verkochten ook van die heerlijke kippetjes van de bbq en die konden we gewoon niet laten leggen dus koken werd die avond niks.
Terug in het huisje lekker de kippetjes opgegeten en de rest van de avond in de jacuzi met de borrels aan ,en een borrel in de hand, niks mis mee.
De volgende morgen lekker uitgeslapen en ontbijt in het resort. Lekker ontbijtbuffet en er was geen nee.
We zouden vandaag een grot bezoeken met een tempel er in, dit is heel bekend en je moet er een keer geweest zijn, dus wij die kant op en normaal kun je het 1e stuk met een boot doen, want het is nogal een pittige hike. Maar ja de boten voeren niet i.v.m. de wind,nou daar ben je mooi klaar mee, nou ja dan lopen we dat stukje wel, en dat hebben we geweten!!! We moesten eerst een berg over en daar liep een soort pad of trap of hoe je het noemen wilt. Iedereen die we tegenkwamen zag er afgepeigert uit, ik zag er niet 1 gelukkig kijken. Toen we de berg over waren, waren we al helemaal kapot. Maar ja we zijn echte bikkels dus doorzetten maar. Toen moesten we een strand over, en daar kwamen we in de bomen languren tegen. Dit zijn een soort apen met een hele lange staart, en het lijkt net of ze een brilletje op hebben echt heel leuk.
Toen we het strand over waren begon de klim pas echt. Weer een berg op en alles was glibberig, en joppie was op de teenslippers ik weet ook wel dat dat niet handig is maar ja ik heb nieuwen en ze zitten zo lekker en er zit een bieropener op, dus ja op de teenslippers dus. Op een gegeven moment kwam er zelfs zweet uit maria haar ogen. En dit waren geen tranen maar echt zweet. En het ergste is, je moet ook weer terug he? Toen heb ik maar tegen maria gezegd, ach er zijn ook mensen die die tempel hebben moeten bouwen en die hebben al dat materiaal daarheen moeten slepen dus we moeten niet pruttelen. Na nog een uurtje afzien kwamen we bij de grot, nou er is geen woord te veel gezegt. Echt GEWELDIG het dak van de grot zit een groot gat in en hierdoorheen schijnt de zon op de tempel die in het midden van de grot staat, echt magisch. En door het licht is de grot van binnen ook begroeit er staan zelfs gigantische bomen in echt prachtig, dan ben je het afzien zo vergeten. Op de terugweg zijn we halverwege even gestopt op een prachtig uitzicht punt je kijkt dan zo over de jungle heen en ziet daarachter de oceaan. Hier hebben we een lekker biertje gedaan die we mee hadden genomen en even uitgerust. Nou we waren blij dat we de auto weer hadden!!
Op de terugweg naar het resort kwamen we nog een uitloper van de oceaan tegen en daar lagen allemaal kottertjes zo bij de mensen achter de deur, hier hebben we nog even een paar mooie fotos genomen. Nog even op een lokaal marktje gekeken allemaal super verse vis die gewoon op de tafeltjes lagen te spartelen, er stond zelfs een tub met aal, dus ik moest me inhouden om ze niet te kopen. Want ik heb mijn rookton niet mee en we hadden nog kost leggen voor vanavond.
In ons huisje aangekomen direct met de kost begonnen ,een heerlijke spaghetti met veel gehakt en lekkere verse groenten er door was echt super lekker!
Daarna de kost laten zakken in de jacuzzi en vroeg naar bed want morgen moetten we een flink stuk rijden naar ao nang (krabi).
Smorgens vroeg aan het ontbijt en de auto weer in. De navigatie gaf 8 uur rijden aan, daar wou ik wel even wat af rijden, maar er waren veel opgebroken wegen en de eerste 4 uur noodweer.. dus al slalommend en aquaplainend rijden en maria als de geruste sions naast me met een boekje.Het laatste stuk werd het droog en werd de weg een stuk beter, uiteindelijk in een uur of 7 kunnen doen. Naar het vliegveld gereden want daar leveren we de auto in want hierna gaan we naar eilandjes en kan de auto niet mee.
Alles zonder problemen verlopen en een taxi gepakt naar ons hotel in ao nang. Savonds een loopje gedaan en toen kwamen we langs een massagesalon met allemaal bevallige dames voor de deur, dus ik zeg we laten ons even lekker masseren. Eenmaal binnen viel mijn hele droom in duigen, want ik werd door een grote kerel onder handen genomen en die heeft me helemaal gesloopt. Maar ja de zaak is wel weer ff lekker los.Daarna nog even in een barretje met live muziek gezeten, en toen op bed. Want de volgende dag staat ons WEER een hele reis te wachten.
We gaan namelijk naar het paradijselijke Koh Lipe.

S'morgens om 9 uur opgehaald door een minivan. We waren de eersten , alleen naar gelang de reis kwamen er steeds meer mensen bij. Op een gegeven moment zaten we echt hutje aan mutje, en moest er nog meer volk bij, dit ging dus ECHT NIET lukken. Dus werd er een 2 de busje bijgeregelt.Toen we eindelijk aan kwamen bij de speedboot,moesten we nog een uurtje wachten, dus hebben we even wat gegeten.De speedboot vertok om half 4 ,en als we dachten dat we krap in de minivan zaten, dan hadden we het dus mis!!! Want deze 50 pers speedboot ging 100 man in.... Echt horror!
Gelukkig hing er 1000 PK achter, dus kwamen we anderhalf uur later op Koh Lipe aan.Als je hier aan komt ben je die hele reis vergeten, wat een geweldig mooi eiland.
Super witte stranden en blauwer dan blauw water. Direct een brommertje geregelt die ons naar Bayview beach resort bracht.Ingecheckt bij de eigenaar die echt vriendelijk was, en ons naar onze hut bracht.We zitten echt helemaal top, klein hutje met balkon en uitzicht op zee. Alles erop en eraan.Direct onze zwemleding aan gedaan , en naar strand. Je hebt hier geweldige zonsondergangen, die konden we nog net meepikken onder het genot van een biertje en een mojito!!
Even boodschapjes gedaan en hebben we heerlijk tot laat op het balkon zitten ouwehoeren. En er vliegen hier vleermuizen zo groot als een boeing 747 voorbij. Helemaal top!

Volgende morgen wakker geworden van het zonnetje, lekker ontbeten op het strand. Veel beter als dit kan het toch niet worden, lekker de hele dag liggen zonnen.
Je kan er ook super snorkelen dus al veel vis en koraal gezien.
Ik heb een lamzak van mijn schoonmoeder gehad, wat een super uitvinding is dat zeg kun je heerlijk op liggen op het strand of in het water. Maria was vreselijk jaloers, dus die mocht er ook even op voordat ze haar tranen niet meer kon bedwingen.
Aan het eind van de middag naar sunrise beach gelopen want daar zit een duikschool waar we goede berichten van gehoord hadden. Na een kwartier engels met dat mannetje gelult te hebben vroeg hij of we nederlanders waren. Dat was hij dus ook ha ha dus konden we hollands verder praten. 2 duiken besproken voor morgen, super veel zin in. Op de terugweg naar ons resort vroeg maria of we niet beter een brommer taxie konden pakken en ze keek er heel benauwd bij, wat bleek nou maria had vreselijke aandrang. Het voelde als weeën en hij gaf al kopjes. Maar ja dan kom je natuurlijk geen brommertje tegen, al zuchtend en steundend liep ze achter me aan, en toen we er bijna waren werd er een tas in mijn handen geduwd en rende maria het water in, ze ging zwemmen zei ze!?....... nou ja, de rest is historie..

sawadee kap, en tot de volgende

1. Hanny Bakker-Dijkstra:
    4 november 2016
    Man man wat een verhaal. Geniet jelui er maar lekker van. Wacht met spanning op nieuwe belevenissen. Groeten Hanny Bakker
  2. Jannie:
    4 november 2016
    ;-) weer gelachen om jelui's verhaal je kan het geweldig omschrijven job tot snel
  3. Janneke Fruijtier:
    5 november 2016
    Wij schieten ook al lekker op.verrassing?!.wachten weer op het volgende verhaal.dikke poes .va en moe
  4. Tante fien:
    8 november 2016
    Wat geweldig deze logger, top jelui
  5. Tante fien:
    8 november 2016
    Maria van harte gefeliciteerd meid samen met manlief en een hele mooie toekomst straks samen met je gezinnetje