het zit er weer op

7 februari 2016 - Urk, Nederland

Daar zijn we weer met de laatste blog. smorgens werden we om 8 uur opgehaald door een taxi naar de ferry toe, tickets gehaald en naar het eiland utila.Daar aangekomenkonden we lopend naar ons hotel colibri hill mooi hotelletje met zwembad, dus direct ff duik gedaan en er was een stel die het hotel beheerden jongen uit amerika en zijn vriendin kwam uit duitsland, daar hebben we even gezellig mee gezeten. en met hen hebben we geregelt dat we de koffers daar konden laten staan want de volgende dag gaan we naar ons prive eiland! toen hebben we even een loopje over het eiland gedaan en de rugtassen klaargemaakt voor naar sandy cay (eiland) vroeg leggen en de volgende morgen Om 9 uur ontbijt, alleen het was niet veel dat ontbijt en wij wilden graag een eitje, maar ja de kokkin kon geen engels dus maria een kip nagedaan en tok tok geroepen maar ze snapte er nog geen reet van. denk dat ze een nederlandse kip nadeed en ja maria kan niet zo goed spaanse kippen nadoen, dus heb ik het maar op google opgezocht. ei is dus huevo opgelost dus. toen richting de bush supermarkt waar we opgehaald zouden worden door een speedboot die ons naar sandy cay zal brengen. in de supermarkt boodschappen gedaan voor op het eiland. nou lag er ook witte kool en aardappels en spek dus ja dan gaan we een lekker kapkooltje maken natuurlijk, het is per slot van rekening winter. ze hadden alleen geen stoofperen maar dat mag de pret niet drukken. alle boodschappen in de boot en varen. was alleen flink winderig dus een paar biertjes en wat eieren hebben de reis niet overleeft. was ongeveer 3 kwartier varen en toen kwamen we aan op ons paradijsje. echt in 1 woord GEWELDIG!!! prachtig wit zand en blauw water een mooi huis met keuken alles erop en eraan. zo mooi zie je het op de plaatjes nog niet. direct het eiland verkend en even gesnorkelt. alleen toen begon het te regenen 2 uur lang. toen de regen gestopt was heb ik een poerstok in elkaar geflanselt en even gepoert maar niets gevangen. toen ik een uurtje aan het poeren was begon het flink te waaien. dus ben ik maar hout gaan zoeken voor het kampvuur, en met een mes in kleine stukjes gemaakt.toen het begon te schemeren mijn vuurstick gepakt en binnen 5 minuten had ik het vuur aan. alleen toen begon het te gieten van de regen en waaien als een orkaan, dus fik uit balen dus maar ja de kapkool stond op dus naar binnen en een heerlijk kapkooltje met kip gegeten was heerlijk.. snachts iets van windkracht 10 over ons heen gehad. volgende dag ook hele dag regen en wind dus dat was wel heel jammer. s avonds stopte de regen en achter het huis was bijna geen wind, dus kampvuur aangemaakt en de bbq aangezwengelt tot snachts laat buiten gezeten lekkere kip op de bbq maria lekker sla met gebakken aardappeltjes gemaakt dus helemaal top. we hebben ook nog domino gespeelt wat ik natuurlijk gewonnen heb, en dat is maar goed ook want jobje kan niet zo goed tegen zijn verlies. de volgende dag was het gelukkig stralend mooi weer en we hadden geluk dat we tot smiddags 3 uur mochten blijven. dus zijn we lekker gaan zonnen en hebben we gesnorkelt dat was echt geweldig, prachtig ongerept rif met prachtige vissen en gigantische waaiers en hersenkoraal super mooi allemaal. maria heeft nog met haar hermietkreeftjes gespeeld. dit zijn kreeftjes die in een lege schelp wonen en die over het hele eilandje kruipen, heel grappig om te zien. toen ontdekte maria een kreeftje met wel een heel bijzondere blauwe schelp als huisje. dit bleek een plastic speelgoed schelp te zijn wat hebben we gelachen. JE begrijpt dat dit kreeftje wel de "men" was onder de hermiet kreeften. heb smiddags nog geprobeerd om de billetjes te laten verbranden maar daar was het te kort dag voor want we werden om 3 uur door de speedboot opgehaald weer richting utila. maar wat hebben we genoten, dit zou iedereen een keer moeten meemaken lekker met zijn tweetjes op een onbewoond eiland!!! op utila weer naar ons hotel een klein slaapje gedaan en s avonds naar de kerk, mooie dienst gehad ging er allemaal wel iets anders aan toe dan bij ons maar kan de preek nog bijna woordelijk navertellen. de volgende dag hebben we 2 duiken besproken voor de dag erna, en zijn we naar het betaalde strand gelopen. nou hier was dus helemaal niets aan, kon er niks kopen snorkelen was er niks en daar moest je dan ook nog voor betalen, er was trouwens ook niemand dus daar waren we snel weer weg. toen zijn we bij een hotel met prive strandje gaan zitten, hele dag lekker liggen zonnen, eten ,zwemmen en drinken. genieten dus. volgende morgen vroeg er af want we moesten om 7 uur bij de duikschool zijn. daar ff ontbijtje gedaan en met de boot naar de duiklokatie gevaren. 2 mooie duiken gemaakt maar niet echt iets bijzonders gezien. wel veel mooie kreeftjes. Daarna zijn we naar de rehab gegaan dit is een leuk barretje aan het strand waar je prachtig de zon in de zee kan zien zakken, daar hebben we ook lekker gegeten en mocht maria met verf iets op de grond schilderen. dus hebben we natuurlijk urk en onze namen geverft. Volgende dag tickets voor de ferry gekocht want het einde komt in zicht. zijn we savonds in een barretje geweest genaamd treetanic dit was echt heel bijzonder is gewoon 1 groot kunstwerk je kijkt hier je ogen uit en er zitten onbeperkt grote gekleurde spinnen heel gaaf allemaal. nog even drankje op balkon gedaan en de dag erna lekker uitgeslapen. de laatste dag alweer lekker in de hangmat bij het zwembad gelegen toen maria even naar de wc moest kwam ze nog geen tel later naar me toe rennen, want ze zat net en toen liep er iets bij haar been langs, dit bleek een schorpioen te zijn, ik er direct naartoe natuurlijk en mooie foto s gemaakt. Een leuke afsluiter dus. smidags de ferry van 2 uur gepakt richting la ceiba daarvandaan met de bus naar san pedro sula, daar nog een nacht in een mooi hotel geslapen, stond alleen in een beetje een achterbuurt dus stukje gelopen, gegeten en maar op bed gegaan, volgende morgen om 9:30 naar het vliegveld gebracht. alles probleemloos gegaan. goeie vlucht gehad, alleen de landing was best heftig omdat het in ons kikkerlandje flink waaide dus je begrijpt dat je direct weer genezen bent met dat weer hier. maar wat hebben we weer een geweldige ervaring gehad!!! reizen verveelt nooit, en we hopen dat er nog velen zullen volgen. we hopen dat jullie genoten hebben van de blog, en ik zou zeggen adios en tot de volgende reis.....

1. Hanny Bakker-Dijkstra:
    8 februari 2016
    Heb genoten van jullie reisverhaal. Blij dat jullie weer veilig en gezond thuis zijn Zal het volgende reisverhaal van jullie zeker volgen.
  2. Geri-Janne:
    8 februari 2016
    Back home! Met plezier jullie verhalen gelezen, leukleuk! Nu lekker nagenieten ☀️
  3. Adinda:
    8 februari 2016
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! Echt leuk om de verhalen te lezen. Nu lekker nagenieten, maar dat zal zeker lukken met jullie mooie foto's
  4. Jannie Snoek:
    8 februari 2016
    Mooie herinneringen. Vond het fijn om jullie verslagen te lezen, heb er van genoten.
  5. Janna maria:
    19 februari 2016
    Wat super gaaf zeg! Zag net pas de foto's op Maria haar instagram en vandaar dat ik hier beland, maar echt super fotos zeg! En erg leuk om de verhalen erbij te lezen!