FILIPIJNEN 2017 CHRIS !!!

29 maart 2017 - Cebu City, Filipijnen

Hallo beste volgers, hier zijn we dan weer met een nieuw reisverhaal. Deze keer zal het iets anders zijn dan vorige keren, omdat we nu namelijk tussendoor ook een kind adopteren!!!
Onze alby heeft öns naar lelystad gebracht en van daaruit verder met de trein. Op schiphol even gezellig een borreltje gedaan en de nodige inkopen. We vliegen met klm, is weer eens wat anders, maar zeker aan te raden. We werden tijdens de vlucht namenlijk blij verrast. Een aantal leden van de crew kwamen ons feliciteren en we kregen kadootjes. Een urker die ook bij klm werkt had onze vlucht ingelicht dat wij naar de filipijnen gingen om een kind te adopteren, super lief allemaal.
Na een lange vlucht veilig aangekomen in manila en direct met volgende vlucht door naar cebu. Daar aangekomen taxi richting hotel, aangekomen in ons hotel was het inmiddels 00:30 , onze zooi neergelegd teenslippers aan en nog ff dorpje verkennen. Daar verdaagden we met wat locals voor een supermarktje een biertje aan het doen, heel gezellig. Niet te lang blijven zitten want we waren aardig verreist. Snachts lekker geslapen en de volgende morgen toch nog aardig bijtijds wakker. Nou ja lekker in het zonnetje een paar liter eigen gemaakte douwe egberts naar binnen gewerkt. (Heb mijn opgiet setje namelijk weer bij me) en toen een jeepney naar een super mooi strand geregeld. Dat hadden de locals ons s'nachts wijsgemaakt. Daar aangekomen was er een groot hek met een opdringerig mannetje die het wel ff zou regelen. Maar hij wist ook wel een gids en die wist weer een weggetje en dan hoefden we hem alleen maar een tip (fooitje) te geven. Nou ja vooruit dan maar, een pokke stuk gelopen door de verzengende hitte, en een paar keer gevraagd " a beautiful white beach sir ? " yes yes zei de beste man. Nou op bestemming aangekomen een paar kliffen met een trappetje naar het water en wat lokale jeugd die ons aangaapten of we ijsberen waren. Nou ja niet getreurd het zonnetje schijnt en een kouwe rakker bij ons. Maar na 2 uurtjes ben ik toch maar even op onderzoek uitgegaan of er niet een mooi wit strandje in de buurt was, en ja hoor om de hoek zat er 1, maar dan moest je wel over een zootje rotsen of een hoge muur klimmen. Was voor mij niet zo'n groot probleem maar wou maria er maar niet aan wagen. Dus ik met alle zooi over die muur geklommen en maria omgezwommen. Op dit strand zat half filipino en weer werden we aangekeken of we eskimo's waren. Maar wij zijn niet zo snel onder de indruk dus leggen urkers. Na een half uurtje komt er een bewaker op ons af hoe wij op dat strand geraakt waren. Dus wij heel dom kijken en een onsamenhangend verhaal verteld over een mannetje en nog een mannetje en dat we veel pesos moesten betalen enz. Enz. De goeie man begreep er niks van, dit strand is namenlijk alleen voor Filipino's en je moet entree betalen. Dit hadden wij ook gedaan alleen aan de verkeerde oplichter, nou ja dom blijven kijken en gewoon blijven liggen. Na nog een paar uurtjes via de normale weg weer terug naar het hotel en lekker douchen.
we hadden onderweg een lekker kippetje van het spit gekocht, dus die lekker op de kamer opgepeuzelt. S'avonds gezellig in een clubje geweest om onze dance mooves op pijl te houden, omdat onze toekomstige zoon namenlijk ook een dancer is. En toen weer lekker slapen.
De volgende morgen lekker ontbijtje in ons resort gedaan, en besloten om daar ook te blijven. Lekker in de zon genieten en de snorkels bij ons. Nou dat was ook fantastisch, tijdens het snorkelen veel vissen gezien en heel veel zeepaardjes, zo vlak voor ons resort, echt heel gaaf. Daarna lekker bij onszelf op balkon zitten. Toen we daar zo zaten kwam er een ploeg jongetjes aangezwommen er had 1 een pan rijst op zijn hoofd en 1 een bak met net gevangen visjes, die gingen ze met zijn allen schoonmaken zodat er allemaal filetjes over waren ook hadden ze zuur en wat groenten bij zich. Wij zaten dat zo af te kijken want ze zaten zo onder ons balkon, daar was het drooggevallen. Ook was er 1 jarig want ze zongen de hele tijd happy birthday. Ze wilden allemaal op de foto en probeerden steeds gesprekjes aan te knopen. Toen vroeg 1 van de jongentjes of wij mischien zout hadden. Nou dat hadden we niet dus is maria even naar het restaurant gegaan om zout. Dus dat aan de jongens gegeven. Het begon ook al een beetje te schemeren , wij het zoeklicht gepakt om ze een beetje bij te schijnen, ook hadden we nog een grote zak snoep bij ons en toen ik vroeg of ze dat wel lusten ging er een groot gejuig op. Toen vroegen ze of ik hun eten wilde proeven, nou maar wat graag. En ik moet zeggen ik heb zelden zo lekker vis met rijst en zuur enz. Geproeft. Was echt heerlijk. De jongens vroegen of we ze straks wilden bijschijnen want ze wilden eerst gaan zwemmen en daarna met zijn allen eten. Natuurlijk wilden wij dat en de thank you's waren niet van de lucht. Toen de gasten even later lekker aan het eten waren kregen ze ook een beetje dorst, dus maar weer even naar het restaurant en een paar flessen water gekocht. Toen ze later weggingen hebben ze ons wel 1000 keer bedankt, maar ik wil hun bedanken voor de gezellige en onvergetelijke avond.

Tot de volgende, want ik ben KAPOT.

1. Manu:
    29 maart 2017
    Jaaaaa eindelijk! Weer super leuk geschreven
  2. Wilma:
    Mega leuk weer
  3. Lummie:
    29 maart 2017
    Wat gezellig allemaal zeg nou veel geluk daar tante lum en ome Henk
  4. Hanny Bakker-Dijkstra:
    29 maart 2017
    Wat leuk geschreven. Kijk uit naar het volgende bericht van jullie. Fijne dagen samen.
  5. Jacob Zwaan:
    Mooi man,veel geluk
    Hou ons maar op de hoogte.
    Geniet er lekker van.
  6. Marit Koffeman:
    29 maart 2017
    Geweldig geschreven:) veel plezier daar toppers!
  7. Lie:
    29 maart 2017
    Heerlijk om te lezen! Of ik er zelf bij ben.. dikke poes van lie
  8. Wendy:
    29 maart 2017
    Wat mega gaaf weer lekker genieten daar hij kan wel schrijver worden!!
  9. Kitty:
    29 maart 2017
    Super leuk om te lezen! Geniet ervan samen
  10. Akte post:
    29 maart 2017
    Leuk hoor!! geniet maar lekker van jullie mooie jongetje!!!
  11. Ant:
    Gaaf or
  12. Janneke Fruijtier:
    29 maart 2017
    Wat leuk dat jullie altijd wel Wat beleven.als je zelf eerlijk en open bent kom je steeds leuke mensen tegen.
  13. Jannie Snoek:
    29 maart 2017
    Ja, eindelijk weer een verhaal. Jullie maken weer de heerlijkste avonturen mee en Jacob kan het ook nog leuk opschrijven. Ik ben zo benieuwd naar jullie ontmoeting met Chris! Wat spannend!
  14. Meta Fruytier:
    29 maart 2017
    Niet te lang wachten met de volgende blog... hang aan jullie's lippen
  15. Jannie:
    29 maart 2017
    Ja echt fantastisch weer beleven we het toch een beetje mee
  16. Emma:
    29 maart 2017
    Wat gaaf om deze speciale reis te delen ❤ ik wens jullie veel geluk toe !
  17. Tante fien:
    29 maart 2017
    Super mooi geschreven geniet er maar heerlijk van , gr tante fien en ome jelle
  18. Jesurk:
    29 maart 2017
    Gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar!!
    Geniet er van.
  19. Hil: